dagens visa

Idag blir det alien ant farm- smooth criminal

Kommentarer
Postat av: Amour

Hej om du vill täcka ärren och acne så är mineralsmink det bästa eftersom det tillåter huden att andas. Vilket inte mineraloljefyllda foundations gör från loreal och nivea. (även om nivea inte testar på djur och det är skitbra så är deras produkter tyvärr fyllda med ämnen som är komedogena, dvs portilltäppande) och loreal kan man ju glömma eftersom de testar på djur.

Iaf. Jag har länkat till mine minerals därför att det är ett bra märke som inte innhåller tungmetaller. Tungmetaller som bismuth (eller vismut på svenska) går in i kroppen och förstör hjärncellerna och tyvärr så använder sig ID-makeup och Youngblood av detta äckliga ämne så dessa märken sin är sjukt överreklamerade och dyra och många fler ska du undvika.

Jag fick hemskickat några små prover med täckande concealer som mine minerals håller på att utveckla. Är du intresserad så kan jag skicka dessa prover till dig så du kan testa. Jag har ingen nytta av dem jag har redan sett dem och kollat på dem :)

Fråga dem på mine minerals om prover på foundation, de kostar typ 25 kr plus porto så kan du testa din nyans i lugn och ro hemma och sen beställa startpacketet som innehåller foundation och kabukiborste för inte en så stor summa. Det ska jag göra iaf.

Grejen med mineralfoundation är att den är väldigt jämn med hyn jämfört med flytande foundations, dessutom innehåller de flesta flytande foundations råolja (mineralolja som inte ska förväxlas för mineraler för det finns inga mineraler eller vitaminer i mineralolja, det bara heter så) som täpper till porerna... Jag vet faktiskt inte varför det är så, kanske för att pigmentet fäster bättre på huden direkt eller nått sånt. Mineralfoundation är alltså foundation som man applicerar i puderform... det är inte så svårt.

Tycker att Mine minerals har bra startkit som inte kostar för mycket. ID-makeup om du hört tals om dem är ju sjukt överreklamerat, och det är jättedyrt och innehåller tungmetaller.

Testa det! Hoppas svaret hjälpte även om det kom lite sent :)

Min blogg finns på http://moulinrouge.blogg.se

2008-03-04 @ 02:46:56
URL: http://www.mineminerals.se

Kommentera här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Egen blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0